DERMATOLOGIE- Dr. Corina- BLOG DE MEDIC DERMATOLOG

Posts Tagged ‘pitiriasis versicolor’

Pitiriazis versicolor. Modificari unghiale- raspuns

In dermatolog, pitiriazis on October 25, 2010 at 8:00 am

buna ziua! mi-au aparut pete maro de dimensiuni diferite pe abdomen, gat si sani. cel mai probabil este ca stiu ca aceleasi pete le aveau si fratele si sora mea. care e cauza aparitiei lor si care e solutia? de ce reapar in fiecare an? daca stau la soare e periculos? si o alta problema. cea a unghiilor. de cativa ani nu mai au culoarea roza normala ci sunt jumate albe, jumate rosii (mai accentuata culoarea spre varf, un rosu brun) iar semiluna de la baza nu mai e vizibila decat la degetul mare. si sunt si foarte casante. mi se exfoliaza si chiar daca sunt taiate scurt de tot. care ar fi cauzele? (Helena).

Pitiriazisul versicolor apare ca urmare a existentei unei sensibilitati a pielii la o ciuperca numita Malassezia – ciuperca prezenta de altfel pe pielea tutror persoanelor.  Nu toate persoanele dezvolta insa infectia, ci doar cele predispuse. Deseori predispozitia aceasta este impartasita de mai multi membri ai familiei, ceea ce ar explica existenta cazurilor de la fratele si sora Dv. Solutia este aici.  Nu este periculos sa stati la soare prin prisma faptului ca aveti versicolor(-!! va veti bronza cu pete daca nu faceti tratament!), in rest puteti beneficia de soare ca si celelalte persoane – evitand bineinteles expunerea intre orele 11 si 14 si utilizand crema fotoprotectoare. Absenta lunulei unghiilor poate semnifica o anemie, iar coloratia unghiilor ar putea fi semnul unei afectiuni renale. Exfolierea s-ar putea datora existentei unui deficit de minerale in organism.

2343

Mai multe articole pe aceeasi tema:

Pitiriazis rubra pilaris

In Afectiuni dermatologice, boli, dermatolog on September 15, 2010 at 11:20 am

Pitiriazs rubra pilaris este o afectiune cronica, cu durata intre 3 si 5 ani, de cauza necunoscuta, caracterizata prin aparitia de placi acoperite de scuame rosii-portocalii, keratodermie palmoplantara si papule keratozice foliculare. Cauza aparitiei afectiuniii este necunoscuta, dar exista o forma genetica (mostenita) de rubra, dupa cum exista si forme sporadice de rubra pilaris, probabil de cauza autoimuna. Poate evolua catre eritrodermie (inrosirea intregii suprafete cutanate, caderea parului, afectarea unghiilor, adenopatie, mancarimi ale pielii).

A nu se confunda rubra pilaris cu , versicolor sau .

pit

pitiriazis rubra pillaris

rubra pillaris

Tratament: costicosteroizi, methotrexat, azatioprina.

prp3

pitiriazisul rubra este diferit de versicolor sau de

Mai multe articole pe aceeasi tema:

Raspuns Pitiriazis versicolor

In pitiriazis on May 25, 2010 at 8:12 pm

Anna scrie: “eu am niste pete pe mine de vreo trei-patru ani,la inceput a fost doar o pata mica alba pe spate…apoi s-a facut rosie si s-a intins,au mai aparut si altele…asa s-au intins pe tot spatele…apoi mi-au aparut intre si sub sani si s-au intins pana pe gat….petele sunt de culoare roz..si cateodata maronii….nu stiu ce sa fac….nu le mai suport….a venit vara si eu nu pot purta nici macar tricouri….se vad f urat pe gat…..nu mai zic sa merg la plaja…….va rog daca puteti sa-mi spuneti ce am…..pana acum n-am mers la medic…”

pversi3

pitirasis verzicolor / versicolor

Iar noi raspundem: Draga Anna, ce ai tu poate fi o infectie cu o ciuperca a pielii numita versicolor, cauzata de catre o ciuperca numita Malassezia sau Pityrosporum ovale /Pityrosporum orbiculare. Din fericire pentru a scapa de aceasta ciuperca nu va fi necesar sa memorezi numele ciupercii, ci sa faci un tratament simplu cu Nizoral crema 2 aplicatii pe zi, 2 -3 saptamani. Exista si un medicament care se administreaza oral, dar nu recomand tratamente sistemice via internet. Poti utiliza si sampon Nizoral si sa lasi spuma sa actioneze 5 minute in timpul spalarii la nivelul gatului si toracelui superior, pe unde ai pete. Recomandabil sa faci tratamentul impotriva versicolor pana ce mergi la mare, astfel incat dupa expunerea la soare petele  de versicolor sa dispara in totalitate.

Desigur, cel mai potrivit ar fi sa te duci la un medic sa vezi daca este sau nu vorba despre versicolor ().  Dar probabil varianta asta a fost luata in calcul si abandonata de mai multe ori in acesti 3-4 ani, si desigur, farmacii sunt peste tot.

Iti urez mult succes!

Mai multe articole pe aceeasi tema:

sc