DERMATOLOGIE- Dr. Corina- BLOG DE MEDIC DERMATOLOG

Pitiriazis versicolor. Modificari unghiale- raspuns

In dermatolog, pitiriazis on October 25, 2010 at 8:00 am

buna ziua! mi-au aparut pete maro de dimensiuni diferite pe abdomen, gat si sani. cel mai probabil este ca stiu ca aceleasi pete le aveau si fratele si sora mea. care e cauza aparitiei lor si care e solutia? de ce reapar in fiecare an? daca stau la soare e periculos? si o alta problema. cea a unghiilor. de cativa ani nu mai au culoarea roza normala ci sunt jumate albe, jumate rosii (mai accentuata culoarea spre varf, un rosu brun) iar semiluna de la baza nu mai e vizibila decat la degetul mare. si sunt si foarte casante. mi se exfoliaza si chiar daca sunt taiate scurt de tot. care ar fi cauzele? (Helena).

Pitiriazisul versicolor apare ca urmare a existentei unei sensibilitati a pielii la o ciuperca numita Malassezia – ciuperca prezenta de altfel pe pielea tutror persoanelor.  Nu toate persoanele dezvolta insa infectia, ci doar cele predispuse. Deseori predispozitia aceasta este impartasita de mai multi membri ai familiei, ceea ce ar explica existenta cazurilor de la fratele si sora Dv. Solutia este aici.  Nu este periculos sa stati la soare prin prisma faptului ca aveti versicolor(-!! va veti bronza cu pete daca nu faceti tratament!), in rest puteti beneficia de soare ca si celelalte persoane – evitand bineinteles expunerea intre orele 11 si 14 si utilizand crema fotoprotectoare. Absenta lunulei unghiilor poate semnifica o anemie, iar coloratia unghiilor ar putea fi semnul unei afectiuni renale. Exfolierea s-ar putea datora existentei unui deficit de minerale in organism.

2343

Mai multe articole pe aceeasi tema: