DERMATOLOGIE- Dr. Corina- BLOG DE MEDIC DERMATOLOG

Raspuns Pitiriazis versicolor

In pitiriazis on May 25, 2010 at 8:12 pm

Anna scrie: “eu am niste pete pe mine de vreo trei-patru ani,la inceput a fost doar o pata mica alba pe spate…apoi s-a facut rosie si s-a intins,au mai aparut si altele…asa s-au intins pe tot spatele…apoi mi-au aparut intre si sub sani si s-au intins pana pe gat….petele sunt de culoare roz..si cateodata maronii….nu stiu ce sa fac….nu le mai suport….a venit vara si eu nu pot purta nici macar tricouri….se vad f urat pe gat…..nu mai zic sa merg la plaja…….va rog daca puteti sa-mi spuneti ce am…..pana acum n-am mers la medic…”

pversi3

pitirasis verzicolor / versicolor

Iar noi raspundem: Draga Anna, ce ai tu poate fi o infectie cu o ciuperca a pielii numita versicolor, cauzata de catre o ciuperca numita Malassezia sau Pityrosporum ovale /Pityrosporum orbiculare. Din fericire pentru a scapa de aceasta ciuperca nu va fi necesar sa memorezi numele ciupercii, ci sa faci un tratament simplu cu Nizoral crema 2 aplicatii pe zi, 2 -3 saptamani. Exista si un medicament care se administreaza oral, dar nu recomand tratamente sistemice via internet. Poti utiliza si sampon Nizoral si sa lasi spuma sa actioneze 5 minute in timpul spalarii la nivelul gatului si toracelui superior, pe unde ai pete. Recomandabil sa faci tratamentul impotriva versicolor pana ce mergi la mare, astfel incat dupa expunerea la soare petele  de versicolor sa dispara in totalitate.

Desigur, cel mai potrivit ar fi sa te duci la un medic sa vezi daca este sau nu vorba despre versicolor ().  Dar probabil varianta asta a fost luata in calcul si abandonata de mai multe ori in acesti 3-4 ani, si desigur, farmacii sunt peste tot.

Iti urez mult succes!

Mai multe articole pe aceeasi tema: